سافتیپ نیروی پنجم طبیعت چگونه خود را نشان می‌دهد - سافتیپ

فیزیکدانان آزمایش‌های بسیاری را با هدف شناسایی نیروی ناشناخته در طبیعت با نام نیروی پنجم انجام می‌دهند. این نیروی جدید در طبیعت میتواند درک جدیدی از جهان شگرف به وجود آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی سافتیپ، دانشمندان آزمایشگاه ذرات زیر اتمی در بررسی‌های اخیر خود به شواهد جدیدی در مورد نیروی پنجم طبیعت دسترسی پیدا کردند. به گفته آنان ذرات زیر اتمی یا میون‌ها برخلاف نظریه کنونی فیزیک ذرات واکنش نشان می‌دهند. به همین دلیل فیزیکدانان معتقدند نیروی جدیدی می‌تواند باعث تاثیر روی میون‌ها شده و آنها را به این واکنش وادار کند.

از حدود ۲۰ سال پیش تاکنون دانشمندان این ناهنجاری را شتاب دهنده ذره‌ای بروکلیون کشف کرده‌اند. از آن زمان تاکنون صدها دانشمند در همکاری میون G-2 به طور جداگانه حرکت این ذره در میدان الکترومغناطیسی را اندازه‌گیری کرده و آن را گزارش کرده‌اند.

دوام میون‌ها به طور میانگین کمی بیش از یکی دو میکرو ثانیه است در این زمان آنها مانند یک الکترون رفتار کرده اما در حضور نیروی الکترومغناطیسی و تعامل با آن حرکت جلو عقب مانند الکترون‌ها داشته‌اند.

فیزیکدانان نسبت چرخش میون‌ها در میدان الکترومغناطیسی را با حرف جی نامگذاری کرده‌اند. با توجه به آشفتگی قلمرو کوانتومی ذرات بسیاری در این قلمرو ایجاد شده و از بین می‌روند. به همین دلیل این ذرات روی میون‌ها اثر گذاشته و موجب اختلال در حرکت آن می‌شوند. محققان جی را برای میون اندکی بزرگتر از ۲ در نظر می‌گیرند. آن مقدار بزرگتر همان حرکات جنبش‌های کوانتومی اطراف میون خواهد بود. اعداد به دست آمده با نتیجه آزمایش‌های قبلی مطابقت ندارد. فیزیکدانان مجدداً تفاوت جی و عدد دو را محاسبه کرده‌اند. باز هم آنها نتوانسته‌اند عددی موافق با مدل استاندارد و قابل توضیح بدست آورند.

اکنون محققان معتقدند احتمالاً مشکلی در این نظریه وجود دارد که باید برطرف شود. پیش از این نیز فیزیکدانان از وجود ایراداتی در این نظریه صحبت کرده بودند. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند حرکات این ذره می‌تواند سرنخی از وجود یک فیزیک ناشناخته باشد و ما را به سمت یک نیروی جدید هدایت کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 16 views بار دسته بندی : تازه های تکنولوژی تاريخ : 12 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.