سافتیپ تلاش دانشمند موسسه ام آی تی برای کاهش استفاده بتن در ساختمان سازی - سافتیپ

در حال حاضر یکی از پرمصرف‌ترین مواد در ساختمان سازی بتن است. این ماده به همراه صنعت ساخت آن در جهان آثار زیست محیطی جدی ای را به همراه دارد. از طرفی حدود ۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان نیز توسط صنایع بتن سازی ایجاد می‌شوند. به همین دلیل یکی از دانشجویان رده بالای ام آی تی قصد دارد با کمک هوش مصنوعی ساختمان‌هایی را طراحی کند که در ساخت آنها از بتن کمتری استفاده می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی سافتیپ، این دانشجوی ام آی تی به نام جکسون جوت در حال حاضر در مقطع دکترا در این موسسه در حال تحصیل است. وی در پایان نامه خود الگوریتم‌های جدیدی را توسعه خواهد داد که در آن روی طراحی ساختمان‌های بتنی با مواد کمتر تمرکز شده است. در نتیجه انتشار کربن در بخش ساخت و ساز نیز کمتر خواهد شد.

وی در حال حاضر روی فرایندی کار می‌کند به نام پینه‌سازی توپولوژی که در آن الگوریتم‌ها ساختارهایی را ایجاد خواهند کرد که علاوه بر داشتن الزامات مربوط به ساختمان سازی از حداقل منابع استفاده خواهند کرد. جوت در تحقیقات اخیر خود ساخت سازه‌هایی مانند پل‌ها و ساختمان‌ها به دنبال اجزای کارآمدتری بوده است. وی در مطالعات خود از هوش مصنوعی و قدرت محاسباتی آن نیز استفاده می‌کند.

در حال حاضر استفاده از بتن در ساختمان سازی و تاثیرات زیست محیطی آن باعث نگرانی‌هایی در این حوزه شده است. حاصل حرارت سنگ آهک و دیگر مواد معدنی در کوره است و یکی از اجزای اصلی بتن محسوب می‌شود. در تجزیه سنگ آهک از گرمای زیادی استفاده می‌شود که اغلب آن توسط سوخت فسیلی تهیه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 16 views بار دسته بندی : تازه های تکنولوژی تاريخ : 12 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.