سافتیپ ماموریت ناسا برای نمونه برداری از یک سیارک این هفته انجام می شود - سافتیپ

قرار است این هفته یک فضاپیمای ناسا ماموریت سفر به یک سیارک را انجام دهد و پس از هفت سال به زمین بازخواهد گشت تا نمونه‌های جمع‌آوری شده از سطح این سیارک را به زمین بیاورد.

Sandra Freund، مدیر برنامه OSIRIS-REx در لاکهید مارتین که فضاپیمای مذکور را ساخته است گفته که: «مسیر و عملکرد فضاپیما کاملا مشخص شده است و ما فقط چند قدم تا نمونه ‌برداری از سیارک موردنظر باقی مانده است.»

Dante Lauretta، محقق اصلی این پروژه نیز گفته است که ماموریت این هفته را در دو دهه گذشته تصور کرده است. ناسا OSIRIS-REx را برای توسعه در سال ۲۰۱۱ انتخاب کرد.

سیارک Bennu یک سیارک نزدیک به زمین شناخته می‌شود و گردش آن به دور خورشید مرتبا آن را به سیاره ما نزدیک‌تر می کند. این ویژگی باعث شده تا Bennu تبدیل به یک هدف جذاب شود.

این سیارک ویژگی دیگری نیز دارد که نظر دانشمندان را به خودش جلب کرده است. این سیارک غنی از کربن است و یافته‌های تلسکوپی نشان می‌دهند که احتمالا از مولکول‌های آلی تشکیل شده است. به نظر می‌رسد سیارک‌هایی مثل Bennu عناصر سازنده حیات را به زمین رسانده باشند. Lauretta امیدوار است که این همان چیزی باشد که در داخل کپسول نمونه برداری OSIRIS-REx به زمین باز می‌گردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 47 views بار دسته بندی : موبایل تاريخ : 23 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.