سافتیپ فرماندار کالیفرنیا لایحه ممنوعیت کامیون های بدون راننده را وتو کرد - سافتیپ

Gavin Newsom فرماندار کالیفرنیا لایحه‌ مربوط به ممنوعیت کامیون‌های بدون راننده را وتو کرده است که طبق آن باید یک اپراتور انسانی در مواقعی که کامیون خودران در جاده‌های این ایالت تردد می‌کند، حضور داشته باشد.

این یک پیروزی برای صنعت خودروهای خودران پس از تصویب لایحه مذکور در سنای کالیفرنیا ماه در اواسط سپتامبر محسوب می‌شود. این لایحه تردد کامیون‌های سنگین بدون راننده را منع می‌کرد.

با وجود اینکه اینکه کالیفرنیا محل نبرد شرکت‌های روبوتاکسی مختلف مثل Waymo و Cruise است، اما این ایالت سخت‌گیرانه‌ترین قوانین را در رابطه با خودروهای خودران دارد.

طبق قانون دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV)، شرکت‌ها برای استفاده از خودروهای خودران در این ایالت باید مجوزهای زیادی را دریافت کنند. در حال حاضر فقط کامیون‌های سبک در جاده‌های عمومی مجاز هستند. این دپارتمان در حال بررسی لغو ممنوعیت تست خودروهای خودران با وزن بیش از ۱۰۰۰۱ پوند در ایالت کالیفرنیاست.

فرماندار کالیفرنیا گفته است که به DMV برای نظارت بر تست کامیون‌های سنگین در جاده های کالیفرنیا اعتماد دارد و این دپارتمان می‌تواند در صورت لزوم برای محافظت از ایمنی عمومی مجوزهای صادره را لغو یا به حالت تعلیق درآورد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تست این کامیون‌ها تا چه حد موفقیت‌آمیز خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 43 views بار دسته بندی : موبایل تاريخ : 25 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.