سافتیپ در ماموریت بعدی اسپیس ایکس دو فضانورد سعودی حضور دارند - سافتیپ

ناسا حضور دو فضانورد سعودی در ماموریت بعدی اسپیس ایکس را تایید کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی سافتیپ، خدمه های ماموریت کاملا خصوصی بعدی به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی مشخص شدند. به گفته اسپیس ایکس و شرکت اکسیوم اسپیس حضور دو فضانورد سعودی تایید شده است. در ماموریت AX-2 چهار نفر به عنوان خدمه حضور دارند.

به گفته آنجلا هارت، مدیر برنامه توسعه تجاری در ناسا این دو فضانورد سعودی در حال حاضر در حال آموزش هستند و نام آنها در دسترس عموم قرار ندارد. قرار است این ماموریت در بهار سال آینده میلادی به مقصد ایستگاه فضایی و بهمراه دو خدمه دیگر انجام شود.

حدود ۶ هفته پیش آغاز یک برنامه فضایی توسط عربستان سعودی اعلام شد. در این برنامه فضایی دو فضانورد که یکی از آنها زن خواهد بود حضور دارند. ناسا پیش از این اعلام کرد حضور فضانوردان ناشناس هنوز مشخص نشده است. اما بنظر می رسد با توجه به آغاز آموزش های فصانوردی، احتمالا حضور این دو فضانورد سعودی تائید شده است.

البته این دو نفر اولین سعودی های رسیده به مدار زمین نخواهند بود. پیش از این در سال ۱۹۸۵ سلطان بن سلمان آل سعود نیز در یک ماموریت شاتل فضایی حضور داشت.البته با توجه به شرایط حقوقی زنان در عربستان نسبت به مردان، حضور یک فضانورد زن در این پرواز نیز قابل توجه است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 23 views بار دسته بندی : فضا و نجوم تاريخ : 5 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.